Facebook Drukuj

Plan pracy na październik




Program pracy dydaktyczno-wychowawczej na miesiąc Październik dla grupy żłobkowej.

I tydzień Co nam przyniosła Pani Jesień?

Cele:
•    kształtowanie pozytywnych relacji w grupie
•    rozpoznawanie i nazywanie najczęściej spotykanych owoców
•    wprowadzenie do nauki liczenia poprzez zabawy na materiale przyrodniczym
•    zapoznanie z kolorem fioletowym
•    zapoznanie z wyglądem grzybów, ostrzeżenie przed trującymi grzybami

Poniedziałek- Dzień Chłopców i Dziewczynek
Wtorek- W sadzie
Środa- Fioletowe śliweczki
Czwartek- Witaminy prosto z krzaczka
Piątek- Niebezpieczne grzyby


II tydzień Jaki Jestem?

Cele:
•    przygotowania do uroczystości pasowania
•    kształtowanie identyfikacji z własną płcią
•    wprowadzenie przymiotników mały, duży
•    kształtowanie orientacji w schemacie ciała
•    budowanie świadomości własnego ciała

Poniedziałek- Jestem chłopcem, jestem dziewczynką
Wtorek- Mały czy duży?
Środa- Ja i moje ciało
Czwartek-  Ja i moja buzia
Piątek- Jesteśmy małymi przedszkolakami

III tydzień Na straganie

Cele:
•    zapoznanie z kolorem pomarańczowym
•    poznanie wyglądu i nazw warzyw
•    zapoznanie ze hasłem „zdrowe odżywianie”
•    usprawnianie percepcji dotykowej poprzez zabawy plasteliną
•    rozwijanie koncentracji uwagi na zadaniu
•    kształtowanie nawyku uważnego słuchania

Poniedziałek- Pomarańczowa dynia
Wtorek- Grządki warzyw
Środa- Zielone witaminy
Czwartek- Strączki fasoli
Piątek- Na straganie

IV tydzień Pada deszcz i wieje wiatr

Cele:
•    dostrzeganie zmian w pogodzie za oknem
•    rozróżnianie prostych zjawisk pogodowych
•    ćwiczenia ortofoniczne
•    rozwijanie sprawności ruchowej
•    rozumienie konieczności dostosowywania stroju do pogody
•    kształtowanie percepcji słuchowej

Poniedziałek- Chlapu-chlap- pada deszcz     
Wtorek- Pod kolorową parasolką
Środa- Skok przez kałuże
Czwartek- Ciepłe kurteczki na jesienne wycieczki
Piątek- Wiatr i spadające liście

V tydzień Spotkanie z jeżykiem

Cele:
•    zapoznanie ze środowiskiem w jakim mieszka jeż
•    zapoznanie z wygladem jeża
•    kształtowanie percepcji dotykowej poprzez badanie kujących przedmiotów
•    doskonalenie sprawności manualnej
•    manipulowanie materiałem przyrodniczym, segregowanie, układanie wzorów
•    integracja wszystkich dzieci z przedszkola, poprzez wspólna zabawę

Poniedziałek- Dzień dobry Jeżyku
Wtorek- Jeżyk Kolczatek
Środa- Jeż i jego rodzina
Czwartek- Halloween