Program pracy dydaktyczno-wychowawczej na miesiąc Październik dla grupy żłobkowej.
I tydzień Co nam przyniosła Pani Jesień?
Cele:
• kształtowanie pozytywnych relacji w grupie
• rozpoznawanie i nazywanie najczęściej spotykanych owoców
• wprowadzenie do nauki liczenia poprzez zabawy na materiale przyrodniczym
• zapoznanie z kolorem fioletowym
• zapoznanie z wyglądem grzybów, ostrzeżenie przed trującymi grzybami
Poniedziałek- Dzień Chłopców i Dziewczynek
Wtorek- W sadzie
Środa- Fioletowe śliweczki
Czwartek- Witaminy prosto z krzaczka
Piątek- Niebezpieczne grzyby
II tydzień Jaki Jestem?
Cele:
• przygotowania do uroczystości pasowania
• kształtowanie identyfikacji z własną płcią
• wprowadzenie przymiotników mały, duży
• kształtowanie orientacji w schemacie ciała
• budowanie świadomości własnego ciała
Poniedziałek- Jestem chłopcem, jestem dziewczynką
Wtorek- Mały czy duży?
Środa- Ja i moje ciało
Czwartek- Ja i moja buzia
Piątek- Jesteśmy małymi przedszkolakami
III tydzień Na straganie
Cele:
• zapoznanie z kolorem pomarańczowym
• poznanie wyglądu i nazw warzyw
• zapoznanie ze hasłem „zdrowe odżywianie”
• usprawnianie percepcji dotykowej poprzez zabawy plasteliną
• rozwijanie koncentracji uwagi na zadaniu
• kształtowanie nawyku uważnego słuchania
Poniedziałek- Pomarańczowa dynia
Wtorek- Grządki warzyw
Środa- Zielone witaminy
Czwartek- Strączki fasoli
Piątek- Na straganie
IV tydzień Pada deszcz i wieje wiatr
Cele:
• dostrzeganie zmian w pogodzie za oknem
• rozróżnianie prostych zjawisk pogodowych
• ćwiczenia ortofoniczne
• rozwijanie sprawności ruchowej
• rozumienie konieczności dostosowywania stroju do pogody
• kształtowanie percepcji słuchowej
Poniedziałek- Chlapu-chlap- pada deszcz
Wtorek- Pod kolorową parasolką
Środa- Skok przez kałuże
Czwartek- Ciepłe kurteczki na jesienne wycieczki
Piątek- Wiatr i spadające liście
V tydzień Spotkanie z jeżykiem
Cele:
• zapoznanie ze środowiskiem w jakim mieszka jeż
• zapoznanie z wygladem jeża
• kształtowanie percepcji dotykowej poprzez badanie kujących przedmiotów
• doskonalenie sprawności manualnej
• manipulowanie materiałem przyrodniczym, segregowanie, układanie wzorów
• integracja wszystkich dzieci z przedszkola, poprzez wspólna zabawę
Poniedziałek- Dzień dobry Jeżyku
Wtorek- Jeżyk Kolczatek
Środa- Jeż i jego rodzina
Czwartek- Halloween