TEMATY TYGODNIOWE – STYCZEŃ 2014 grupa żabek
1. Nowy rok się właśnie zaczął i z radości wszyscy skaczą.
Przewidywane osiągnięcia – co poznaję, co umiem, co czuję:
- dowiaduję się, że rok dzieli się na miesiące, tygodnie i dni;
- dostrzegam następstwo dnia i nocy;
- wymieniam we właściwej kolejności nazwy pór roku;
- czerpię radość z uczestnictwa w zabawie ruchowej;
- uważnie słucham wypowiedzi innych, czekam na swoją kolej w rozmowie;
- relaksuję się przy muzyce;
- tworzę pracę plastyczną
- stosuję się do ustalonych zasad w zabawie;
- poznaję słowa i melodię piosenki;
- liczę, jeśli potrafię.
2. Cały z cegły, ma dwie wieże, w tym zamku kiedyś mieszkali rycerze.
Przewidywane osiągnięcia – co poznaję, co umiem, co czuję:
- uważnie słucham wiersza, by móc potem zabrać głos w rozmowie na jego temat;
- szybko reaguję na przerwę w muzyce i sygnał muzyczny;
- poznaję wygląd budowli zamkowych;
- bez pośpiechu stawiam klocki, buduję jak najwyższą wieżę z klocków;
- wykonuje prace plastyczna farbami;
- wykonuję proste układy taneczne do muzyki;
- dbam o dobry nastrój i bezpiecznie poruszam się po sali;
- rozpoznaję dźwięk i wiem, skąd pochodzi
3. Kocham babcię, kocham dziadka, bycie z nimi to jest gratka.
Przewidywane osiągnięcia – co poznaję, co umiem, co czuję:
- interesuję się historią mojej rodziny;
- dowiaduję się, czym jest drzewo genealogiczne,
- bawię się tak, jak dawniej moi rodzice i dziadkowie;
- próbuję porównać mojego dziadka z postacią z wiersza;
- dbam o dobre samopoczucie;
- naśladuję określone czynności;
- samodzielnie wykonuję prezent z okazji Dnia Babci i Dziadka;
- opowiadam o najbliższych mi osobach;
- uroczyście świętuję Dzień Babci i Dziadka;
- okazuję miłość i szacunek moim dziadkom;
- recytuję wiersze, śpiewam piosenki i tańczę przed widownią;
- aktywnie uczestniczę w zabawach przy muzyce;
- bawię się wspólnie z dziadkami;
4. Co marzenia, to marzenia, wnet się życie nasze zmienia
Przewidywane osiągnięcia – co poznaję, co umiem, co czuję:
- doskonalę skoczność;
- uważnie słucham opowiadania i wyciągam wnioski;
- układam historyjkę obrazkową w odpowiedniej kolejności;
- chętnie opowiadam o tym, co lubię jeść;
- opowiadam o wymyślonej sytuacji
- wymyślam nowe słowa użyteczne w zabawie,
- przedstawiam ruchem cechy charakterystyczne postaci;
- wyrażam swoją opinię na dany temat;
- przestrzegam zasad kulturalnego zachowania się na balu;