Facebook Drukuj

Plan pracy na marzec




 


I Tydzień
Krąg tematyczny: Czy to siostra czy to brat, kolorowy z nimi świat
Zamierzenia wychowawczo- dydaktyczne
•    Utrwalenie pojęcia „para”
•    Uświadomienie relacji pokrewieństwa i właściwe nazywanie członków rodziny;
•    Czerpanie radości z tworzenia przedmiotów o charakterze użyteczno- dekoracyjnym;
•    Wdrażanie dzieci do współdziałania i współpracy;
Poniedziałek: „Uśmiech za uśmiech”
Wtorek: „Zabiorę brata na koniec świata”
Środa: „Ja i Ty to my”
Czwartek: „Dla Ciebie, ode mnie, od serca”
Piątek: „Zabawy z misiem”


II Tydzień
Krąg tematyczny:   Wiosna zaraz tu przybędzie, kolorowo będzie wszędzie
Zamierzenia wychowawczo- dydaktyczne:
•    Rozwijanie podstawowych umiejętności z zakresu uprawy i hodowli roślin;
•    Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie wczesną wiosną i wiązanie tych zjawisk z aktualną porą roku
•    Rozwijanie mowy i myślenia dzieci w toku zabaw i zajęć, kształtowanie umiejętności językowych, bogacenie słownictwa
•    Ćwiczenia rozwijające sprawność fizyczną i aparatu oddechowego
Poniedziałek: „W marcu bywa tak”
Wtorek: „Coraz cieplej i cieplej”
Środa: „Idzie do nas wiosna”
Czwartek: „Nieśmiała zieleń”
Piątek: „Zielone w doniczce ”


III Tydzień
Krąg tematyczny:  Słychać śpiew wśród drzew i chmur – to artystów ptasich chór
Zamierzenia wychowawczo- dydaktyczne:
•    Zachęcanie do systematycznej obserwacji świata przyrody, dostrzeganie bieżących zmian i pogłębienie wiedzy dzieci z zakresu ornitologii;
•    Doskonalenie funkcjonowania narządów artykulacyjnych;
•    Poznanie kształtu niektórych figur geometrycznych .
Poniedziałek: „Ptasie obyczaje”
Wtorek: „Ptasie piórka”
Środa: „Co w gnieździe piszczy?”
Czwartek: „Nauka latania”
Piątek: „Skrzydlaci przyjaciele”


IV Tydzień
Krąg tematyczny:  Szybko biegnie każdy dzień, rosnę szybko, dużo wiem
Zamierzenia wychowawczo- dydaktyczne:
•    Dostrzeganie zmian we własnej osobie (cechy jakościowe i ilościowe)
•    Nabywanie coraz dojrzalszych kompetencji społecznych, budowanie obszaru własnego „Ja”;
•    Uświadomienie sobie konsekwencji upływu czasu w kontekście rozwoju i wzrostu;
•    Doskonalenie umiejętności budowania wypowiedzi na konkretny temat.
Poniedziałek: „Kto rośnie po deszczu”
Wtorek: „Rosnę ja i rośnie moje ubranie”
Środa: „Z rodzinnego albumu”
Czwartek: „Życie przedszkolne”
Piątek: „Małe ludki krasnoludki”